single

Przyszłość druku, zmiennych danych i cross-mediów oczami studenta

Napisany przez Tim Orbanac Student, Szkoła Nauk Medialnych, Instytut Technologii w Rochester "Dlaczego to studiujesz?" "Co zamierzasz zrobić z tym kierunkiem?" "Ale czy druk nie umiera?" Słyszę to za każdym razem, gdy ktoś pyta mnie, co studiuję w szkole. Nazywam się Tim Orbanac i jestem Architektem Mediów w Szkole Nauk Medialnych na RIT. Techniczna nazwa mojego kierunku to Sztuka i Technologia Mediów. Jednak to trochę za dużo powiedziane, więc mówię, że jestem studentem poligrafii. Jedynym minusem jest to, że nie obejmuje ona wszystkiego, co ten program ma do zaoferowania. Szkoła obejmuje komunikację graficzną, koncentrując się na druku, i obejmuje wiele różnych aspektów, takich jak strony internetowe, telefonia komórkowa, projektowanie i magazynowanie. Więc pytają: "Dlaczego studiujesz to?" Cóż, aby być całkowicie szczery , skończyłem się w tym programie przez czyste szczęście. Zacząłem swoją karierę studiowania psychologii. Mniej więcej w połowie drugiego roku studiów straciłam motywację do nauki. Zmagania z ocenami i brak kierunku wysłały mnie do doradców uniwersyteckich. Rozmawialiśmy o tym, co lubię robić i co mnie interesuje, i w końcu wylądowałam na programie Media Arts and Technology. Zaczęłam naukę na drugim roku i od tamtej pory nie oglądałam się za siebie. Kiedy zacząłem naprawdę widzieć i pracować z różnymi technologiami druku, wiedziałem, że to jest moje miejsce. Następne pytanie, jakie zazwyczaj mi zadają, brzmi: "Co zamierzasz robić z tym kierunkiem?". Skupiam się głównie na druku i technologiach z nim związanych. Mam prawdziwą pasję do rozwiązywania problemów i sprawiania, by rzeczy działały efektywnie. Odkąd zobaczyłem swoją pierwszą maszynę drukarską, byłem zafascynowany ideą optymalizacji jej wydajności i przesuwania jej granic dla przemysłu. To prowadzi nas do pytania: "Ale czy druk nie umiera?". Moja odpowiedź na to pytanie brzmi stanowcze NIE! Druk się zmienia. Pracowałem zarówno dla dużej drukarni opakowań, jak i dla małej, bardzo wysokiej jakości drukarni i na własne oczy przekonałem się, że druk żyje i ma się dobrze. Mała drukarnia, w której pracowałem, znajdowała się poza Nowym Jorkiem i obsługiwała naprawdę wysokiej klasy klientów. Zajmowała się retuszem kolorystycznym i fotograficznym, jak również wysokiej jakości drukiem materiałów reklamowych. Naprawdę reprezentowali i pokazywali sztukę druku i przygotowania do druku. Byli bardzo zaangażowanym zespołem z niesamowitym okiem do jakości, a praca nie miała końca. Drukarnia opakowań, dla której pracowałem, obsługiwała co najmniej 7 pras przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z tego, co wiem, druk opakowań będzie zawsze obecny. Mój profesor uwielbia mawiać: "Naprawdę cholernie trudno jest trzymać torbę z chipsami w bitach i bajtach". Rola druku we współczesnych mediach zdecydowanie się zmienia, ale nie widzę, aby to medium miało w najbliższym czasie umrzeć. Nadal postrzegam druk jako integralną część dzisiejszych mediów i jako piękny sposób na silne zakomunikowanie punktu widzenia. Kampanie cross-mediowe, które obejmują wysokiej jakości druk zmiennych danych, solidną analitykę internetową i efektywne przechowywanie danych, są dla mnie jednymi z najfajniejszych zastosowań druku. Około rok temu brałem udział w zajęciach z druku danych zmiennych i ta koncepcja pozostała mi w pamięci. Ilość zmienności, którą można zautomatyzować w druku była zdumiewająca. Można było stworzyć produkt tak unikalny i zindywidualizowany, że nikt nie mógł się zorientować, że został wygenerowany automatycznie z bazy danych. Połącz to z PURL-ami i skutecznym zarządzaniem danymi, a otrzymasz opłacalną kampanię cross-mediową. Wegmans, sieć supermarketów z siedzibą w Rochester (i całkiem niezła, jeśli mogę dodać!) wykonuje niesamowitą pracę, optymalizując skuteczność swojej bazy danych poprzez wykorzystanie druku cyfrowego. Wykorzystują informacje oparte na kartach kuponów klientów, aby dostosować cotygodniowe e-maile i książki z kuponami o zmiennych danych. Moim zdaniem, druk jest najbardziej efektywny w połączeniu z prawdziwą kampanią cross-mediową. Dzięki takiemu połączeniu możliwości są ogromne, a zastosowania ograniczone jedynie naszą wyobraźnią i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co będzie dalej. - Tim Orbanac jest na ostatnim semestrze studiów w RIT. Kiedy nie pracuje ciężko na zajęciach, ciężko pracuje na szlakach, doskonaląc swoje umiejętności w kolarstwie górskim. Zapraszamy do kontaktu z nim przez LinkedIn lub e-mail.