single

Koszt druku ulotek - analiza

Tak samo drukowanie ulotek, jak i jego wycena, to czynności, które należy uzależniać od przynajmniej kilku czynników. Na pierwszy plan wysuwa się w tym kontekście dobór papieru oraz nakład charakterystyczny dla naszego zamówienia. Ważne jest również to, czy kartka ma być zadrukowana z jednej, czy też z dwóch stron. Nie można też zapominać, że pewien koszt jest generowany i wówczas, gdy zależy nam na uszlachetnieniu papieru.

Rodzaj papieru

W zależności od tego, na jaki rodzaj papieru się zdecydujemy, możemy drukować zarówno cienkie i relatywnie tanie ulotki, jak i druki droższe, wykonane jednak na grubszym papierze. Klienci często na pierwszy plan wysuwają w tym kontekście swoje indywidualne potrzeby, warto jednak pamiętać, że najpopularniejszy jest papier o gramaturze 130 g, a więc nieznacznie tylko grubszy niż typowa kartka papieru. Takie papier może już zapewnić ulotce wytrzymałość, a i jego wygląd zasługuje na miano atrakcyjnego. Jeśli zależy nam na ulotce składanej, najlepiej zdecydować się na papier o gramaturze 170 g.

Jeśli druk ma być ekskluzywny, ciekawą opcją jest gramatura 250 g, choć w drukarniach można liczyć także na papier o gramaturze 300 g. Oczywiście, dziś problemem nie jest również zdobycie papieru gorszej jakości. Jeśli jednak zależy nam na tym, aby druk ulotny kształtował wizerunek firmy, dobrze jest postawić na grubszy papier. Dzięki temu można liczyć na spore korzyści nawet pomimo niewielkiego tylko poniesionego przez nas kosztu.

Nakład ulotek reklamowych

Nakład ulotki

Jeśli poszukujemy tego czynnika, który ma decydujący wpływ na cenę ulotek, z pewnością okaże się nim ich nakład. Tu sprawdza się zasada mówiąca o tym, że im więcej jest ulotek w nakładzie, tym niższa jest ich cena jednostkowa. Oczywiście, zawsze można liczyć też na dodatkowe oferty promocyjne, które obniżą koszt tego rodzaju inwestycji zwiększając stopień zadowolenia z niej.

Sposoby uszlachetniania ulotek

Gdy mamy do czynienia z tanimi ulotkami, zwykle są one wykonane na cienkim papierze, mają standardowy format i odpowiednio duży nakład. Coraz częściej pojawiają się jednak klienci, którym zależy na rozwiązaniach prawdziwie efektownych. W takim przypadku konieczne staje się zastosowanie pewnych mniej typowych zabiegów wykończeniowych. Nic więc nie stoi na przeszkodzie temu, aby zdecydować się na foliowanie ulotek, lakierowanie ich, a także na ich srebrzenie i złocenie. Każda ze wspomnianych metod nie tylko poprawia wygląd druku, ale również sprawia, że jego powierzchnia jest solidniejsza, a żywotność – dłuższa.

Ulotki stają się sztywniejsze, a tym samym bardziej odporne nie tylko na promienie słoneczne, ale również na wodę i zarysowania. Oczywiście, każda taka opcja ma swoją cenę i sprawia, że wzrośnie także jednostkowy koszt ulotki. Nie da się jednak ukryć, że mamy do czynienia z inwestycją, która zasługuje na zainteresowanie. Ulotki uszlachetnione robią lepsze wrażenie na klientach i sprawiają, że sama firma jest również postrzegana jako bardziej nowoczesna. Oczywiście, decydując się na wykorzystanie ulotek w biznesie nie wolno zapominać o dużym znaczeniu, jakie ma właściwy wybór sposobu ich dystrybucji.