single

Dobra ulotka: jak ją wydrukować?

Ważnym elementem każdej kampanii marketingowej są ulotki. Wynika to oczywiście z ich przystępnej formy, a także niskich kosztów, jakie trzeba ponieść w związku z ich wykonaniem. Trzeba jednak pamiętać, że życie ulotki nie jest zbyt długie. Jeśli w kilka sekund nie zainteresuje ona potencjalnego klienta, możemy być niemalże pewni, że wyląduje w koszu na śmieci.

To, czy potencjalny klient zwróci uwagę na ulotkę, a tym samym także na nas uzależnione jest w znacznym stopniu od wykonanego projektu.W związku z tym pojawia się pytanie jak wykonać dobrą ulotkę, a następnie gdzie ją wydrukować. Spróbujemy udzielić odpowiedzi nieco niżej.

Jakie zalety oraz wady ma ulotka?

Ulotka jest popularnym chwytem marketingowym z uwagi na posiadane zalety. Nie oznacza to jednak, że nie ma ona również wad. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że wykonanie ulotek jest tanie, a jednocześnie naprawdę szybkie. Jednocześnie ulotki w dość prosty sposób docierają do niemałej grupy odbiorców. Na ulotki stawia wiele firm. W związku z tym stworzenie oryginalnej ulotki przykuwającej wzrok nie jest zadaniem prostym. Jednocześnie trzeba liczyć się z tym, że znaczna część ulotek wyląduje w koszu jeszcze zanim ktokolwiek zdąży je przeczytać.

Co i dla kogo?

Aby projekt ulotki był naprawdę udany, trzeba przede wszystkim wiedzieć, jaka jest nasza grupa docelowa. Jeśli nasz przekaz postanowimy zaadresować do wszystkich, musimy liczyć się z tym, że najpewniej nie trafi on wówczas do nikogo. Dlatego podczas projektowania ulotki zawsze należy skoncentrować się wyłącznie na potencjalnych klientach, mając jednocześnie na uwadze to, co możemy im zaproponować.

Projekty graficzne ulotek

Każda ulotka zbudowana jest z kilku elementów, które należy wziąć pod uwagę. Zalicza się do nich:-nagłówek;-szatę graficzną;-hasła reklamowe;-rewers. Nagłówek jest pierwszą rzeczą, na którą spojrzy odbiorca po otrzymaniu ulotki. W związku z tym powinien on być naprawdę chwytliwy. Powinien być skonstruowany tak, aby zachęcał do przeczytania reszty. Należy więc pamiętać, aby w nagłówku raczej nie znajdowała się nazwa firmy. O wiele lepiej, jeśli będzie to chwytliwy slogan.

Oprawa graficzna ulotki powinna być unikalna. Nadmiar kolorów nie jest dobry. Może bowiem sprawić, że ulotka będzie po prostu drażnić. Jeśli jednak postawimy na zbyt dużą liczbę tekstu, będzie odbierana jako nudna i zbyt przytłaczająca. Rozwiązanie tych problemów jest banalnie proste: wystarczy skoncentrować się na stosowaniu mało rozbudowanych zdań. W ulotkach lepiej sprawdzają się proste hasła. Jednocześnie należy dokładnie zaplanować rozkład wszystkich elementów.

Ulotka ma być spójną całością. Dodatkową powierzchnią reklamową na ulotce, którą trzeba wykorzystać jest rewers. Nie warto wydawać, a tym samym marnować pieniędzy na jednostronne wydruki. Wykorzystując rewers, możemy potencjalnym klientom przekazać dwa razy więcej informacji. To właśnie na rewersie może znaleźć się cennik, lista usług bądź menu, mapka, która wskaże drogę dojazdu do sklepu czy firmy, a nawet kupon rabatowy, który zawsze dobrze działa na klientów. Warto wykorzystywać dostępne opcje.