single

Jakie są najważniejsze cechy profesjonalnej wizytówki?

Jaką wizytówkę możemy uznać za w pełni profesjonalną? Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna, mowa jest o wizytówce skutecznej. Warto więc zastanowić się nad tym, jak powinna być zaprojektowana, jeśli zależy nam na tym, by zapadała w pamięć i wyróżniała się na tle podobnych do siebie rozwiązań. Okazuje się, że nie ma w jej przypadku elementów nieważnych, a aktualne trendy w wizytówkach zmieniają się dynamicznie.

Cechy profesjonalnej wizytówki

Jeśli wizytówka ma być określana mianem profesjonalnej, powinna posiadać przynajmniej kilka cech charakterystycznych. W pierwszej kolejności wypada zastanowić się nad tym, czy zapada ona w pamięć, a tym samym, czy posiada elementy na tyle nietypowe lub charakterystyczne, aby automatycznie wyróżnić się w tłumie. Wizytówka powinna też zachęcać do kontaktu, co można osiągnąć przede wszystkim dzięki przejrzystemu designowi oraz wyróżniać się jakością.

Ostatnia z poruszanych tu kwestii wydaje się szczególnie ważna zwłaszcza, że generuje też przynajmniej kilka nieporozumień. Mamy do czynienia z relatywnie niewielkim kawałkiem kartonu, jest on jednak odzwierciedleniem danej osoby lub firmy i właśnie w taki sposób powinien być postrzegany. Owszem, stawianie na jakość generuje spore koszty, wydaje się jednak, że traktowanie ich jako inwestycji będzie odpowiednim rozwiązaniem problemu. Wizytówka powinna być też wyjątkowa i jeśli tylko istnieje taka możliwość, musi prezentować nasze unikatowe talenty.

Realizacja firmowej wizytówki

Nie zawsze jest to możliwe, grafik może jednak zadbać o szczególnie ciekawe logo czy też nietypowe umiejscowienie kolejnych elementów, tłumacz zaś może postarać się o zabawny slogan w obu językach znajdujących się w centrum jego zainteresowania. Bez względu zresztą na to, którą z branż reprezentujemy, powinniśmy pamiętać, że wizytówka powinna wyglądać drogo. Owszem, można ją wykonać na cienkim, matowym papierze, oszczędności będą jednak wyłącznie pozorne, bo nikt nie zainteresuje się firmą przywiązującą tak niewielką wagę do promowania się.

Tu pojawia się zresztą kolejna istotna cecha wizytówek. Za każdym razem należy zadać sobie pytanie o to, czy przygotowywany przez nas projekt jest profesjonalny. Owszem, mamy do czynienia z niewielkim rozmiarem, nie oznacza to jednak, że nie można wyselekcjonować informacji naprawdę ważnych jednocześnie odrzucając te, które klientowi na nic się nie przydadzą. Dobrze jest też pamiętać, że wizytówki nie przygotowuje się jedynie dlatego, że taki jest już biznesowy standard, a nam nie chce się z niego wyłamywać.

Tak naprawdę wizytówka jest formą komunikatu wysyłanego odbiorcy, który dowiaduje się dzięki niej, kim jesteśmy i czego można się po nas spodziewać. Tu warto pamiętać, że czasem kluczowe znaczenie okazują się mieć nawet drobne elementy takie, jak choćby czcionka. Ta powinna być wyraźna i czytelna tak, aby szybko można było zapoznać się z podstawowymi informacjami. Znakomicie sprawdza się przy tym zasada mówiąca o tym, aby stosować maksymalnie dwa fonty. Wizytówka stanowi zresztą najlepszy dowód na to, że mniej znaczy więcej.