
Jak zoptymalizować bezpośrednią korespondencję pocztową pod kątem konwersji?
Czy masz problemy z uzyskaniem konwersji z kampanii direct mail? Czy wiesz, że direct mail wciąż przynosi najlepsze wskaźniki konwersji? Badania wykazały, że na każde 167 dolarów wydane na direct mail w USA, marketerzy sprzedają 2 095 dolarów w towarach. Jeśli nie otrzymujesz korzystnych zwrotów, istnieją sposoby na optymalizację kampanii direct mail. Przyjrzyjmy się najważniejszym sposobom wykorzystania direct mail w celu zwiększenia przychodów Twojej firmy.
Czynniki decydujące o powodzeniu kampanii direct mail
Lista docelowych kontaktów
Niezależnie od tego, czy to widzisz, czy nie, Twoja lista kontaktów w znacznym stopniu przyczynia się do sukcesu kampanii direct mail. Na przykład, nie byłoby skuteczne reklamowanie wyłącznie odzieży damskiej na liście odbiorców składającej się wyłącznie z mężczyzn. Należy przede wszystkim dokonać segmentacji listy, aby upewnić się, że ktokolwiek, do kogo jest ona skierowana, pasuje do naszego produktu. Eksperci firmy Ironmark mogą pomóc w budowaniu i udoskonalaniu listy kontaktów w celu optymalizacji wydajności kampanii direct mail.
Powiązane: 8 wskazówek dotyczących Excela, dzięki którym lista mailingowa będzie idealnie czysta
Twoja oferta DIRECT MAIL
Jeśli nie potrafisz odpowiednio podkreślić tego, co klient może zyskać, rzadko będziesz w stanie uzyskać konwersję z jakichkolwiek działań marketingowych. Klienci lubią widzieć, co mogą zyskać dzięki Twojemu produktowi lub usłudze, a także co odróżnia Cię od konkurencji (w tym bonusy i gratisy). Jeśli uda Ci się sprawić, że Twoja oferta będzie wyglądała na atrakcyjną, będziesz miał większe szanse na przekonanie odbiorców do konwersji. Należy również zastanowić się nad wyborem oferty - upewnij się, że jest to najlepsza oferta, jaką możesz stworzyć, aby przyciągnąć klientów. Zastanów się, co sprawia, że Twoja oferta jest wyjątkowa i w jaki sposób opowiedzieć o niej docelowym odbiorcom.
Powiązane: Ile kosztuje bezpośrednia poczta?
Kopia wiadomości DIRECT MAIL
Właściwa kopia nie jest tym, co na początku przyciągnie czyjąś uwagę i może nie być tym, co przekonuje odbiorców, ale jest równie istotna. To właśnie ona przekona ludzi, by czytali do końca.
Pisząc tekst, zamiast podkreślać zalety swojego produktu lub usługi, pisz o tym, jak Twoje rozwiązanie rozwiązuje problem, z którym borykają się użytkownicy. Zasady marketingu przychodzącego (ang. inbound marketing) mają tu znaczenie: Ludzie nie interesują się Twoją firmą, ale swoimi problemami. Jeśli będziesz zbyt dużo mówić o szczegółach i technicznej stronie swojego produktu lub usługi, zanudzisz swoich czytelników (a co ważniejsze, stracisz możliwość konwersji).
Pomyśl o analogii z 1000 piosenek w kieszeni, której użył Steve Jobs podczas ceremonii odsłonięcia iPoda. Był to doskonały przykład przedkładania ogólnych korzyści nad techniczne konkrety. Gdyby powiedział "1 gig pamięci masowej" - co może być świetnym nagłówkiem lub wypunktowaniem - brzmiałoby to zbyt technicznie i mogłoby nie zostać właściwie przetłumaczone na potrzeby odbiorców, z którymi próbował się komunikować. Steve Jobs umieścił tę informację w bardziej przystępnym kontekście, a to jest bardzo ważne.
Twoje wezwanie do działania (Call-to-Action - CTA)
Właściwe dobranie CTA ma kluczowe znaczenie dla konwersji. Jeśli nie skierujesz czytelników do oferty, nie będą wiedzieli, co zrobić. Nadanie im tego kierunku to Twoje zadanie. Używaj CTA typu: "Zadzwoń dzisiaj, aby rozpocząć" lub "Odwiedź naszą stronę internetową, aby uzyskać więcej informacji". Nie myśl, że CTA jest dobre tylko w Internecie - fraza CTA może być cenna również w mediach fizycznych, jako sposób na skłonienie odbiorców do podjęcia kolejnego kroku.
Powiązane: Dropsy w poczcie bezpośredniej: ile i jak często przynoszą najlepsze rezultaty?
PROJEKT DIRECT MAIL
To, jak dobrze Twój czytelnik porusza się po przesyłce, zależy w dużej mierze od jej projektu. Wiele marek nie zwraca na to uwagi, ale jest to bardzo ważne. Projekty ułatwiają odbiorcom zapoznanie się z treścią i przyswojenie informacji, które ma do zaoferowania Twoja przesyłka.
Logo: Logo jest niezbędne dla budowania marki. Pomagają zachować spójny wygląd i utrwalić markę.
Kolor: Nie należy obawiać się stosowania kolorów. Utrzymanie określonego koloru pomaga klientom zapoznać się z Twoją marką. Oto dobra rada: stosuj kolory, które rzucają się w oczy, ponieważ od początku przyciągają uwagę czytelnika.
Dane kontaktowe: Jeśli chcesz być tak bezpośredni, jak to tylko możliwe, zamieść dane kontaktowe. Dzięki temu ludzie czują się pewniej, że mają do czynienia z Tobą, ponieważ wiedzą, że pracują z prawdziwymi ludźmi.
Direct mail jest nadal bardzo skuteczny. Nauczenie się optymalizacji działań direct mail jest kluczowe, aby odpowiednio przekształcić czytelników w płacących klientów. Aby uzyskać więcej pomocy w przygotowaniu kampanii direct mail, skontaktuj się ze specjalistami ds. direct mail z firmy Ironmark.