single

Personalizacja nie po ojcowsku: Przyszłość aplikacji VDP

Następnym razem, gdy zajrzysz do swojej skrzynki pocztowej, przyjrzyj się uważnie temu, co do niej wnosisz.

Personalizacja osiągnęła dziś nowy poziom w głównym nurcie. Kiedyś proste umieszczenie imienia i nazwiska, przynależności do firmy lub ostatnich zakupów wystarczyło, aby przykuć Twoją uwagę. Dziś jest to nie tyle "miło mieć", co raczej konieczność. Bez jakiejś formy personalizacji, Twoja komunikacja prawie nie ma szans. I choć złożoność i kreatywność, które są niezbędne, aby zmienne dane mogły się rozwijać, to temat na osobną dyskusję, nie można ignorować krytycznego charakteru personalizacji. Tradycyjnie, personalizacja nabrała rozpędu na rynkach Direct Mail i Transactional, ale obecnie jej rozwój można zaobserwować również w innych obszarach. Przykładem może być NikeID, dzięki któremu konsumenci mogą spersonalizować swoje buty, od schematu kolorów po wyhaftowanie swojego imienia na języku. Istnieje nawet spersonalizowany program M&M'S®, MyM&Ms, w którym można stworzyć swój własny cukierek. Zdaję sobie sprawę, że nie są to klasyczne zastosowania druku, ale przesłanie jest jasne - personalizacja jest wszędzie.

Rosnące możliwości zastosowań druku zmiennych danych

Zbliżmy się nieco do domu i porozmawiajmy o możliwościach personalizacji związanych z drukiem dla Ciebie i Twojej firmy. Jednym z najszybciej rozwijających się segmentów produktów związanych z komunikacją 1:1 jest publikacja zdjęć. Zazwyczaj oparte na szablonach, produkty te pozwalają użytkownikom końcowym na wprowadzenie osobistego tekstu i obrazów w celu stworzenia różnych produktów, w tym kalendarzy, kartek okolicznościowych, książek ze zdjęciami, a nawet spersonalizowanego papieru do pakowania na święta. Kolejnym obszarem, który w najbliższej przyszłości czeka ogromny wzrost, jest pakowanie cyfrowe. Dwie podstawowe zalety opakowań cyfrowych w porównaniu z offsetowymi to elastyczność i personalizacja. Przykładem mogą być branże takie jak farmaceutyczna i detaliczna, gdzie zmieniające się wymogi prawne i jednostki magazynowe mogą szybko sprawić, że zapasy staną się przestarzałe, podczas gdy rozwiązania drukowane cyfrowo mogą szybko się dostosować i produkować opakowania na żądanie. Możliwości druku cyfrowego 1:1 pozwalają na automatyczną integrację informacji specyficznych dla klienta z produkcją opakowania. Może to ułatwić wysyłkę i śledzenie przesyłek lub stworzyć większą wartość dzięki spersonalizowanym aplikacjom, takim jak pudełka na prezenty. Prognoza zastosowań druku cyfrowego InfoTrends U.S. przewiduje, że książki i podręczniki będą najszybciej rozwijającym się zastosowaniem druku cyfrowego w okresie od teraz do 2017 roku. Zdolność do personalizacji poprzez zamówienie kontra drukowany kawałek jest kolejnym obszarem, gdzie widziałem ogromne historie sukcesu urodził. Pomyśl o szkolnictwie wyższym i rozwiązaniu, w którym studenci i nauczyciele mogą tworzyć niestandardowe programy nauczania i mieć możliwość ręcznego wyboru i tworzenia wymaganych drukowanych materiałów kursowych na bieżąco. Na przykład, w tym semestrze pakiet kursów może zawierać rozdziały 1, 2 i 3, podczas gdy w następnym semestrze będą to rozdziały 1, 3 i 5. Dzięki rozwiązaniom druku cyfrowego nie stanowi to problemu. Materiały i zawartość mogą być spersonalizowane, aby zapewnić większą wartość. Choć zawsze będzie miejsce dla listu "Dear Tod", personalizacja szybko staje się powszechna w innych zastosowaniach druku, umożliwiając rozwój wielu dostawcom usług poligraficznych. Dzisiejsza kombinacja zautomatyzowanego przepływu pracy i technologii druku sprawia, że możliwości te są o wiele łatwiejsze do osiągnięcia niż kiedykolwiek wcześniej. Aby dowiedzieć się więcej o narzędziach przepływu pracy dostępnych w firmie Xerox, które łatwo umożliwiają personalizację druku, odwiedź stronę www.xerox.com/variabledata.