Ta drukarnia komercyjna wykorzystuje możliwości w zakresie opakowań krótkoterminowych
Podczas zimnej rozmowy z dużym dostawcą motoryzacyjnym w 1992 roku, Fred Arnold miał problemy ze sprzedażą tradycyjnej oferty druku komercyjnego swojej niedawno nabytej firmy, McBattas Packaging and Printing. Odkrył jednak zapotrzebowanie na lepszy, szybszy sposób drukowania odpornych na rozmazywanie kodów kreskowych na 18-punktowych rękawach pasków wentylatorów. Mimo że firma z Fairbury w stanie Nebbury nie posiadała sprzętu do tego zastosowania, podjął wyzwanie, ostatecznie przeprojektowując prasę offsetową, aby spełnić wymagania specyfikacji. Dzięki przeprojektowanej prasie nie tylko zdobył zlecenie, ale rozwinął je do tego stopnia, że w końcu firma zapełniła moce produkcyjne siedmiu pras offsetowych na dwie zmiany, zaopatrując klientów w Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Wenezueli. W 2007 roku nadeszła recesja. Branża motoryzacyjna spowolniła, podobnie jak druk komercyjny, pozostawiając opakowania jako jedyną rozwijającą się branżę w portfolio McBattas. Zamiast konkurować bezpośrednio z "wielkimi graczami" w branży opakowań, Arnold powiedział, że skupił się na powstającym segmencie opakowań krótkoseryjnych. Coraz częściej klienci są skłonni zapłacić nieco więcej za krótsze serie, które dają im dokładnie taką ilość, jakiej potrzebują i nie zmuszają ich do utrzymywania zapasów. "Nikt nie chce zapasów - to pieniądze na podłodze", mówi Arnold. Aby rozkręcić biznes, Arnold nabył w 2011 r. maszynę Xerox iGen4 Diamond Edition Press z możliwością druku na 26-calowych arkuszach. Biznes stale się rozwijał, a w 2013 r. firma McBattas nabyła drugą maszynę iGen4 Diamond Edition z możliwością druku na grubych arkuszach. To rozszerzyło ich możliwości w zakresie opakowań, umożliwiając drukowanie na materiałach o grubości do 24 punktów i gramaturze 530 g/m². "Opakowanie musi być trwałe i wystarczająco mocne, aby utrzymać zawartość" - mówi Arnold.
McBattas
uzupełnia swoje prasy o możliwości cięcia, klejenia i wykańczaniaMcBattas uzupełnia swoje maszyny o możliwości sztancowania, klejenia i wykańczania, co pozwala na produkcję kompletnych rozwiązań opakowaniowych w firmie i spełnianie potrzeb klientów w zakresie krótkich serii i krótkich czasów realizacji.
Obecnie McBattas produkuje pudełka i opakowania w wielu językach dla znanych marek z branży motoryzacyjnej, odzieżowej, kosmetycznej, spożywczej i medycznej (
Zapoznaj się z case studyaby uzyskać więcej szczegółów na temat ich zastosowań w opakowaniach krótkoseryjnych). Produkują również zawieszki detaliczne z kodami kreskowymi, które wskazują, kiedy ostatni towar wiszący na półce został wykorzystany, co wymaga uzupełnienia zapasów lub ponownego zamówienia. Ponadto, wykonują zlecenia dla innych drukarni, które nie mają możliwości produkcji opakowań cyfrowych. Nakłady wynoszą zazwyczaj od 1 500 do 5 000 sztuk. Ponieważ klienci płacą wyższą cenę za dokładnie taką ilość, jakiej potrzebują, takie nakłady mogą być tak samo opłacalne jak 250 000 do 500 000 sztuk, które klienci mogą zamówić u tradycyjnych dostawców, aby uzyskać przewagę cenową.
Obecnie McBattas bada bardziej egzotyczne zastosowania promocyjne, które
wykorzystują możliwości urządzenia iGen w zakresie grubego składu. Wśród nich:
- Wymiarowe ulotki pop-up, które nie tylko wykorzystują trwałość oferowaną przez grube podłoża, ale także dodają kreatywności, która z pewnością pozostawi trwałe wrażenie na odbiorcy.
Szeroka gama personalizowanych pudełek na prezenty, idealnych na ślub, urodziny i rocznice.
Wykrojniki na wizytówki, przeznaczone dla wybranych branż.
Po wprowadzeniu tych rozwiązań na żądanie Arnold przewiduje 40-procentowy wzrost swojej działalności w zakresie cyfrowego pakowania krótkich serii w ciągu najbliższych pięciu lat. Czy Państwa klienci mają potrzeby w zakresie opakowań? Co robisz, aby wykorzystać tę szansę?