single

Kilka sposobów na to, by powiedzieli: "Nie wiedziałem, że można to zrobić z drukiem!".

Napisany przez Patrick Henry Redaktor wykonawczy WhatTheyThink.com Oryginalnie opublikowane przez WhatTheyThink.com Wchodząc na Twittera Xerox #PrintWins, natknąłem się na dobrze uzasadniony artykuł Vladimira Gendelmana, "Sześć powszechnych mitów drukarskich obalonych". Mit 5, "Ograniczone opcje", skłonił mnie do refleksji na temat szerokich możliwości druku jako kreatywnego medium - atrybutu, który zasługuje na więcej uwagi ze strony twórców, niż czasami dostaje. Gendelman przypomina nam, że w przypadku druku "nie jesteś ograniczony do nijakiego, zadrukowanego prostokąta". Jego artykuł dotyczy przede wszystkim materiałów marketingowych, ale jego uwaga na temat magii, która dzieje się, gdy druk jest używany z wyobraźnią, odnosi się do każdego rodzaju produktu, który zawiera to medium. Zwłaszcza wydawcy dokonywali zadziwiająco pomysłowych rzeczy, rozszerzając definicję tego, czym mogą być drukowane książki i czasopisma. W poniższych przykładach papier drukowany pozostaje rdzeniem oferty produktowej. Ale dzięki temu doświadczenie użytkownika końcowego wznosi się na nowe wymiary estetyczne i techniczne:

    Melville House publikuje linię, którą nazywa "książkami hybrydowymi": drukowane teksty z cyfrowymi linkami do "iluminacji", które otaczają dzieła bogatym kontekstem materiałów historycznych i kulturowych. Building Stories, powieść graficzna autorstwa Chrisa Ware'a, nie składa się ze zwykłych stron w standardowych okładkach, ale z 14 odrębnych drukowanych obiektów dostarczonych w pudełku. Te elementy narracyjne są przeznaczone do przeglądania w dowolnej kolejności, którą wybierze czytelnik, mnożąc architekturę opowiadanej przez autora historii. Novum, niemiecki magazyn o designie, nadał nowe znaczenie terminowi "zagięcie okładki", wydając numer z okładką składającą się z ponad 1000 trójkątów wyciętych w powierzchni papieru. Dało to czytelnikom dotykową satysfakcję, umożliwiając im składanie, zginanie i zwijanie okładek w kapryśne kształty. Przez ostatnie pięć lat Esquire był głównym innowatorem wśród magazynów z okładkami wzbogaconymi o funkcje e-ink i augmented reality. Ostatnio, Esquire wkroczył na rynek mobilny z wydaniem, które można było skanować, zapisywać, udostępniać, a nawet kupować za pomocą aplikacji na iPhone'a o nazwie NetPage. Wired i jego reklamodawca Lexus zademonstrowali swoje zrozumienie dla potencjału technologii komunikacji bliskiego pola (NFC) dla publikacji, współtworząc reklamę drukowaną zawierającą wbudowany tag NFC. Umieszczając swoje smartfony z funkcją NFC nad reklamami, czytelnicy mogli zobaczyć nie tylko słowa, ale interaktywne funkcje online, szczegółowo opisujące to, co Lexus chciał, żeby wiedzieli o montowanym na desce rozdzielczej "Enform App Suite" w swoich samochodach serii GS. Mówiąc o kanałach Twittera, Entertainment Weekly znalazł sposób, aby "wydrukować" strumień na żywo dla CW Television Network z wkładką reklamową zawierającą procesor z ekranem LED i połączenie komórkowe 3G. Ten setup stale prezentowane sieci sześć ostatnich Tweets, oznaczając pierwsze pojawienie się na żywo Twitter feed w reklamie drukowanej.

"Nijakie, drukowane prostokąty" te media-melding eksperymenty wyraźnie nie są. Jest równie jasne, że nie są one typowe dla rodzajów pracy wykonywanej w większości komercyjnych, w zakładzie, i środowiska drukowania przedsiębiorstw. Są to jednak dobre wieści dla dostawców w każdej kategorii, ponieważ potwierdzają, że druk jest medium, które wciąż potrafi dokonywać nieoczekiwanych zmian, nawet jeśli nasze interakcje z mediami cyfrowymi zaczynają wydawać się rutynowe. To jest inspirujący pomysł, a na dowód, że jest coraz wśród członków branży generacji wschodzącej, nie patrzeć dalej niż posty przez RIT School of Media Sciences studentów Ashley Long, Tim Orbanac, i Kelsey Seibt na Xerox Digital Printing Hot Spotblog. "Ze względu na szeroki zakres zastosowań druku, nigdy nie stanie się on przestarzały" - pisze Seibt. Podobnie Long zauważa, że "druk jest w pracy, którą wykonujesz, w jedzeniu, które jesz, w grach, w które grasz". Orbanac deklaruje: "Wciąż postrzegam druk jako integralną część dzisiejszych mediów i jako piękny sposób na mocne zakomunikowanie punktu widzenia". Dla przyjaciół druku to wszystko jest oczywiste. Ale z tak szczerych i zaangażowanych głosów jak te, zawsze miło jest to usłyszeć.