
Jak odpady papierowe wpływają na dostawców usług druku w zakładach produkcyjnych i komercyjnych
W raporcie InfoTrends z 2014 roku Production Print Services in North America: Understanding Industry Transformation, zapytano respondentów: "Które elementy odpadów śledzisz?". Dane zostały posegmentowane według firm "print for pay", znanych również jako drukarnie komercyjne, jak również drukarnie in-plant. Jak widać w poniższej tabeli, zdecydowana większość odpowiedzi była podobna, gdy porównaliśmy drukarnie komercyjne z drukarniami zakładowymi. Największa różnica dotyczyła śledzenia odpadów papierowych i innych nośników. Spośród drukarni komercyjnych 63% stwierdziło, że śledzi odpady papieru i nośników w porównaniu z 47% drukarni zakładowych.
Dlaczego śledzenie odpadów jest tak ważne?
Bez wchodzenia w szczegóły dotyczące różnic między odpadami a psuciem się papieru oraz różnych procentowych ilości odpadów związanych z różnymi procesami drukowania i wykańczania, powiedzmy, że odpady obejmują każdy papier lub nośnik, który jest wyrzucany. Ważnym pytaniem jest, w jaki sposób odpady papierowe zwiększają opłaty lub utrudniają zakładom produkcyjnym osiągnięcie progu rentowności? W najprostszym ujęciu, papier jest jednym z najdroższych elementów procesu drukowania. Procentowy udział kosztów związanych z odpadami papierowymi różni się w zależności od długości nakładu, procesu drukowania i rodzaju użytego papieru, ale typową zasadą dla druku cyfrowego na żądanie jest około 10%. Staje się to problemem, gdy odpady papierowe są podwajane przez osoby, które określamy mianem najgorszych przestępców.
Kim są najwięksi przestępcy i jaki jest ich wpływ?
Istnieją trzy sposoby definiowania najgorszych przestępców. Mogą to być: pracownicy, którzy nie rozumieją, jak przygotować pliki do druku, klienci, którzy nie przygotowują dobrze plików oraz pracownicy, którzy nie rozumieją, jak wykonać preflight i naprawę plików klienta. We wszystkich trzech przypadkach, najgroźniejsi sprawcy powodują więcej błędów i odpadów papierowych. Skutkiem tego jest dwu- lub więcejkrotny wzrost ilości odpadów papieru w porównaniu z normami branżowymi. Badanie przeprowadzone przez firmę Lexmark (2006) wykazało, że średnio 17% wszystkich wydrukowanych stron uznano za odpady lub strony, których użytkownik nie chciał. Jeden z projektów, nad którym pracowaliśmy, dotyczył firmy o wartości 2 milionów dolarów, posiadającej sześć szybkich pras cyfrowych. Firma miała problemy z terminowością dostaw, cierpiała z powodu skarg klientów na ceny i traciła pieniądze. Nie trzeba było długo czekać, aby odkryć, że wyrzucali zbyt dużo papieru. Oszacowaliśmy, że wytwarzali 25% odpadów, co czyniło ich jednym z najgorszych przestępców.
Korzyści wynikające z pokonania problemu odpadów
Dobra wiadomość jest taka, że pomogliśmy im stworzyć proces monitorowania i pracowaliśmy z personelem nad procedurami jakościowymi w celu zmniejszenia ilości odpadów. W efekcie końcowym odpady zostały zredukowane o 50%, a oni:
- Nie potrzebowali dodatkowego sprzętu
Mogli obniżyć ceny przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia klientów
Osiągnęli próg rentowności
Coś do przemyślenia:
- Czy należysz do 53% zakładów, które nie zdają sobie sprawy z ilości odpadów papierowych?
Kiedy ostatni raz mierzyłeś ilość odpadów papierowych?
Czy było to robione niedawno, czy może wtedy, gdy miałeś inny sprzęt?
Czy Twój odsetek mieści się w normach branżowych?
Jak zmniejszyć ilość odpadów?
- Howie Fenton jest zastępcą dyrektora ds. doradztwa operacyjnego w InfoTrends. Przez 25 lat pracował z zakładami i drukarniami komercyjnymi w zakresie: analizy porównawczej wyników operacyjnych i finansowych, zaleceń mających na celu zwiększenie wydajności/obniżenie kosztów oraz strategii zwiększania wartości.Aby wysłać e-mail kliknij tutaj.