Co zrobić, aby skutecznie zaprojektować ulotkę reklamową i przestać wydawać pieniądze na reklamę?
Zamierzasz zaprojektować ulotkę reklamową dla swojej firmy, ale nie masz pojęcia w jaki sposób się do tego zabrać? Z naszego artykułu dowiesz się, jakie są najważniejsze zasady, których przestrzeganie sprawi, że ulotki przyniosą oczekiwany efekt. Ktoś kiedyś stwierdził, że nawet pięćdziesiąt procent pieniędzy, które przeznaczane są na reklamę jest tak naprawdę przeznaczanych w błoto.
Chodzi jednak o to, że trudno powiedzieć, o które pięćdziesiąt procent chodzi. Jeśli policzylibyśmy pieniądze, które przeznaczyliśmy na ulotki reklamowe, okazałoby się, że do kosza trafia nawet więcej niż pięćdziesiąt procent pieniędzy. Prawie każdy, kto podejmuje decyzję o prowadzeniu własnej firmy prędzej czy później decyduje się na zaprojektowanie ulotek. Dla wielu przedsiębiorców jest to absolutny must have. Niestety, tak naprawdę mało osób zastanawia się nad tym, jak to zrobić, aby było to robione z głową. Chodzi bowiem o to, aby ulotka przyniosła oczekiwany efekt, a nie trafiła do pierwszego napotkanego kosza na śmieci. Jeśli chcesz, aby Twoja ulotka wywiązała się ze swojej roli, czyli przyczyniła się do zwiększenia liczby klientów, należy pamiętać o kilku bardzo prostych zasadach.
Do czego mi ulotka?
Jeżeli planujesz projektować ulotkę tylko dlatego, że wszyscy przedsiębiorcy to robią, jesteś na najlepszej drodze, aby na tym polu odnieść porażkę. Ulotka musi spełniać określone zadania. Ma sprawić, że liczba Twoich klientów się powiększy.
Ma również mówić o promocji. Ma przyciągać wzrok, wzbudzać zainteresowanie, nieraz bawić, a czasami intrygować. Najlepsza ulotka to jednak taka, która skłania do działania. Trzeba przy tym pamiętać, że ma to być działanie, które nam przynosi korzyść.
Dobrze określony cel ulotki to świadomość tego, co powinno się na niej znaleźć. Czy ulotka ma sprawić, że klient zdecyduje się na nawiązanie kontaktu z firmą? Czy może ma sprawić, że klient odwiedzi sklep bądź biuro? A może jest po to, aby klient odwiedził firmową stronę internetową? Może zależy Ci na tym, aby klient ulotkę zachował i sięgnął do niej wówczas, gdy będzie chciał skorzystać z usług, jakie świadczysz?
W każdym z tym przypadków ulotka powinna być nieco inaczej zaprojektowana. Kolejnym pytaniem ,które trzeba zadać jest to dotyczące grupy docelowej. Trzeba wiedzieć do kogo adresowana jest ulotka. Trzeba pamiętać, że wiele osób postrzega to pytanie jako nudne i oczywiste, a tymczasem okazuje się, że wiele osób nie potrafi na nie udzielić odpowiedzi. Bez niej ulotka raczej na pewno trafi do śmietnika. Wiedząc, jaka jest grupa docelowa będzie nam zdecydowanie łatwiej wybrać kolor, czcionkę, zdjęcia i treść, słowem wszystko, co znajdzie się na ulotce. Inaczej będzie wyglądała ulotka reklamująca produkty skierowane do mam wychowujących dwulatki, a inaczej wówczas, gdy sprzedać chcemy środki poprawiające działanie prostaty. Tymczasem większość właścicieli firm przystępujących do projektowania ulotki zupełnie o tym zapomina. A jest to poważny błąd, który naprawdę słono kosztuje.