Nowe technologie sprawiają, że franczyza jest na drodze do rekordowego wzrostu
Napisany przez Derrick Doi Wiceprezes ds. segmentu druku szybkiego i franczyzowego, Xerox Corporation Kiedy w 1999 roku Ron Bradley kupił franczyzę PostNet w Asheville, N.C., opracował niekonwencjonalną strategię biznesową. Podczas gdy większość sklepów PostNet koncentrowała się na wysyłce, Ron położył nacisk na kopiowanie i drukowanie. Kilka lat później PostNet International Corporation zaczęła zachęcać każdą franczyzę do takiego samego przestawienia się na druk. Obecnie około 80 procent przychodów Rona pochodzi z usług związanych z drukowaniem, które nadal dobrze prosperują, napędzając franczyzę w najlepszym roku w historii, jeśli rok 2013 nadal będzie przynosił dwucyfrowy wzrost. Za tym wzrostem stoją: rozkwit działalności w zakresie druku szerokoformatowego, zapoczątkowany około 10 lat temu oraz przejęcia nowych technologii. Czas był odpowiedni na zainwestowanie w nową technologię druku. Należąca do franczyzy maszyna robocza, Xerox DocuColor 260 Copier/Printer, zaczęła się starzeć i stawiała czoła wyzwaniom związanym z rosnącym nakładem i brakiem kontroli rejestracji w niektórych zastosowaniach. Bradley rozpoczął poszukiwania opcji w styczniu, wybierając tylko Xerox, ponieważ jego doświadczenie z Xerox 260 przewyższało to, co miał z innymi producentami. Spodobała mu się nowa prasa Xerox C75, która oferowała funkcje automatycznej rejestracji i większą wydajność. Finansowanie zakupu to już inna historia. Pierwszym wyborem był bank, który posiadał poprzednie kredyty, ale od czasu recesji w 2008 roku stał się bardziej restrykcyjny. Wtedy spotkał się z QBSI, firmą Xerox, która sprzedaje i serwisuje sprzęt biurowy i drukarski oraz zarządza kontem PostNet na terenie całego kraju. "Jako lojalny klient QBSI od 10 lat, z pomocą Grega Kelly i Joan Serwold z QBSI, zostałem zaakceptowany w ciągu trzech godzin". W czerwcu QBSI dostarczyła nową drukarkę Xerox C75 oraz urządzenie Duplo DC-645 Slitter/Cutter/Creaser, które automatyzuje cięcie arkuszy wielostronicowych, oszczędzając w ten sposób aż 15 godzin miesięcznie pracy ręcznej. Klienci Bradleya nie tylko doceniają niezmiennie dokładną rejestrację i jeszcze lepszą jakość obrazu z Xerox C75, ale także większą możliwość uzyskania większości wydruków w jednym centrum biznesowym. Komentarze klientów są następujące: "Wyjście z tej maszyny wygląda tak dobrze, jak to, co można uzyskać z prasy offsetowej" - powiedział Bradley. "Jestem nieugięty co do wysokiej jakości produktów dla moich klientów," powiedział. "To jest to, z czego jesteśmy znani - wysoka jakość za uczciwą cenę. Jeśli ludzie czują, że są traktowani dobrze, z doskonałą jakością, i są wygodne z ceną, będą nadal wracać." Co napędza Twój rozwój? Co sprawia, że odnosisz sukcesy?