3 wskazówki, które zwiększą wydajność Twojego zespołu sprzedaży
Istnieje duży problem z rocznymi celami sprzedaży Ten rodzaj celu sprzedażowego może być bardzo trudny do utrzymania w skupieniu. Na początku roku nikt nie jest zbyt zmartwiony, jeśli nie osiągniesz dużego celu. W końcu jest mnóstwo czasu, aby to nadrobić później. To uczucie może z łatwością utrzymać się do końca pierwszego kwartału. Jednak w tym momencie nagle okazuje się, że musisz osiągnąć całoroczną sprzedaż w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Wkrótce zaczniesz poważnie ślizgać się w tyle z liczbami. Zanim zorientujesz się, że masz kłopoty, często jest już za późno, aby cokolwiek z tym zrobić. Oto trzy cele sprzedażowe, które przynoszą lepsze rezultaty
- Ustal trzymiesięczne cele sprzedażowe
Krótkoterminowy cel sprzedaży naprawdę skupia uwagę handlowca. Muszą oni osiągać wyniki w znacznie krótszym czasie. Oznacza to, że od razu zabierają się do pracy. Jeśli cel sprzedażowy nie zostanie osiągnięty, nadal istnieje możliwość zrealizowania go w późniejszym okresie roku poprzez kolejny trzymiesięczny projekt sprzedażowy. Czasami jednak handlowcy muszą skupić się na bardziej regularnych działaniach. I tu właśnie pojawia się kolejny cel.
- Stworzenie mierzalnego planu sprzedaży
Sprzedawcy powinni być w stanie dokładnie oszacować, jaką pracę mogą przynieść w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Można to osiągnąć za pomocą prostego arkusza kalkulacyjnego. Powinna istnieć możliwość oszacowania miesięcznego obrotu każdego z potencjalnych klientów. Liczbę tę można następnie pomnożyć przez liczbę miesięcy pozostałych do końca roku. Daje to całkowitą potencjalną wartość nowego biznesu na pozostałą część roku. Oczywiście, nie uda Ci się przekonwertować całego tego biznesu! Dlatego też należy określić procentowe prawdopodobieństwo wygrania biznesu, w zależności od etapu sprzedaży. Na przykład, można tylko oszacować prawdopodobieństwo konwersji na 10 lub 20%, jeśli złożył pierwszy cytat. Ale prawdopodobieństwo może być 75%, jeśli jesteś dyskusji harmonogramów. Możesz pracować te procenty się zgodnie z przeszłości wyników sprzedaży. Masz teraz dokładny szacunek pracy, którą prawdopodobnie wygrasz w ciągu najbliższych miesięcy.
- Ustal cele aktywności sprzedażowej
Zamiast ustalać konkretne obroty do osiągnięcia przez sprzedawcę, korzystniejsze może być ustalenie celów aktywności. Wyznaczenie sprzedawcom określonej liczby działań w każdym tygodniu powinno zapewnić osiągnięcie odpowiednich wyników. Oto niektóre z celów, których wyznaczenie możesz rozważyć:
- Liczba połączeń telefonicznych
Liczba e-maili
Liczba spotkań
Liczba dotarcia do odbiorców w mediach społecznościowych
Liczba osób poleconych
Niezależnie od tego, jakie cele sobie wyznaczysz, pamiętaj o jednej ważnej zasadzie: Sprzedawcy również powinni być odpowiedzialni Wszyscy handlowcy powinni mieć kogoś, komu podlegają. Może to być menedżer. Może to być też po prostu ktoś, komu obiecali, że będą raportować swoje działania i wyniki. Bycie odpowiedzialnym oznacza, że naprawdę skupiasz się na osiągnięciu tego, co zostało ci wyznaczone. Wypróbuj jeden z tych celów sprzedaży dzisiaj Może się okazać, że przynoszą one o wiele lepsze rezultaty niż cele roczne. Uwaga redaktora: Jest to dwuczęściowa seria na temat skutecznych strategii i taktyk sprzedaży:
- 3 wskazówki, które poprawią wyniki Twojego zespołu sprzedaży
- Jak stworzyć realistyczny pomiar sprzedaży
- — PS Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe, aby przyciągnąć czytelników do swojego newslettera i sprzedawać usługi poligraficzne, pobierz mój darmowy przewodnik "Dziesięć zasad dotyczących mediów społecznościowych dla sprzedawców usług poligraficznych". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe i sprzedawać usługi poligraficzne.