single

Jak zaprojektować wartościową wizytówkę?

Gdy przygotowujemy się do zaprojektowania wizytówki, musimy mieć na uwadze to, że przynajmniej kilka kwestii technicznych będzie od nas wymagać szczególnie starannej analizy. Na pierwszy plan wysuwa się w tym kontekście rozmiar, choć bowiem wizytówki mogą mieć zróżnicowane wymiary, czasem nie warto z nimi eksperymentować. Rozmiar 90 na 50 milimetrów wydaje się w tym kontekście najbardziej atrakcyjny, pasuje bowiem do większości wizytowników.

Także spady są zagadnieniem, które, choć często pomijane, może przesądzić o jakości wizytówki. Nazwa ta jest zwykle używana wówczas, gdy mówi się o odstępach, z jakimi mamy do czynienia od krawędzi wizytówki. Jeśli margines jest przygotowany w niewłaściwy sposób, może okazać się, że dojdzie do ucięcia szczegółów, które są dla nas kluczowe. Warto mieć to więc na uwadze i poddać analizie jeszcze przed oddaniem wydruku do drukarni.

Również treści wizytówki dobrze jest poświęcić jak najwięcej uwagi zwłaszcza, że ogromne znaczenie okazuje się mieć jej rozmieszczenie tak, aby była nie tylko czytelna, ale również przejrzysta. Konieczne jest tu zwłaszcza zachowanie pewnego umiaru w przekazie. Wizytówka nie jest mniejszym drukiem ulotnym, powinny więc znaleźć się na niej jedynie najważniejsze dany. Oczywiście, treść musi komponować się również z elementami graficznymi i logo.

Wybór czcionki okazuje się więc zadaniem dość odpowiedzialnym już choćby dlatego, że wymaga się od niej pewnej spójności z logo. Zbyt duże i zbyt ozdobne fonty mogą wywołać efekt odwrotny od zamierzonego, warto więc ich unikać. Równie niebezpieczny jest też nadmiar kolorów, który w tym konkretnym przypadku wygląda mało profesjonalnie.

Projekt wizytówki

Jeśli wydaje się nam, że bez większej ilości tekstu nasza wizytówka nie będzie czytelna, bardzo dobrą opcją może okazać się zagospodarowanie jej drugiej strony. Oczywiście, nie jest to rozwiązanie standardowe, złamanie zwyczaju drukowania wizytówek jednostronnych nie powinno być jednak dla nikogo poważniejszym problemem. Tak samo jest zresztą z zasadą tworzenia wizytówek w pionie i poziomie. Przyjmuje się, że układ poziomy jest tym najbardziej popularnym, nie ma jednak przeciwwskazań do tego, aby z wizytówki wykonanej w pionie uczynić element, dzięki któremu wyróżnimy się na tle konkurencji.

Jeśli mielibyśmy wskazać na ten element, który na wizytówce ma największe znaczenie, z pewnością byłoby to logo. Dopiero w dalszej kolejności znajduje się imię, nazwisko i stanowisko, jakie obejmujemy. Dane kontaktowe też są ważne, nie muszą jednak aż tak bardzo rzucać się w oczy. Co do zasady, logo umieszcza się w lewym, górnym rogu wizytówki. Wykorzystuje się przy tym charakterystyczne dla nas przyzwyczajenie do tego, aby czytać od lewej do prawej strony. Już na etapie tworzenia logo można pomyśleć o haśle firmowym, które będzie się prezentować na wizytówce naprawdę imponująco. Jeszcze na etapie projektu należy też przyjrzeć się krytycznie wszelkim dodatkowym elementom graficznym. Może się wydawać, że nie mają one większego znaczenia, często jednak niepotrzebnie rozpraszają uwagę użytkowników.