single

Jubels przekształca się w dostawcę usług marketingu omni-kanałowego

Wpis gościnny Kerry Regan

"Nie chcemy produkować masowego druku offsetowego. Chcemy, aby komunikacja działała na korzyść naszych klientów, ich klientów i klientów końcowych. To musi się wyróżniać. Musi być opłacalna dla wszystkich. To jest to, do czego dążymy."

Tak powiedział Jeroen Van Druenen, prezes i dyrektor naczelny amsterdamskiego dostawcy usług marketingowych Jubels, podczas niedawnego webinarium na temat Omni-Channel Marketing w ramach Best Practices Webinar Series sponsorowanego przez Xerox. Dołączyła do niego Ayelet Szabo-Melamed, wiceprezes ds. marketingu w XMPie, lider w dostarczaniu technologii do angażowania odbiorców za pomocą spersonalizowanej, odpowiedniej komunikacji zarówno w mediach drukowanych, jak i cyfrowych.

Szabo-Melamed rozpoczęła spotkanie od opisania cyfrowych zmian, które kształtują dzisiejszą branżę komunikacji graficznej. "Cyfrowe i mobilne urządzenia powodują zmiany w sposobie komunikacji konsumentów, a marki i przedsiębiorstwa również muszą się zmienić. Muszą one dostarczać to, czego oczekują konsumenci: spójne doświadczenie, niezależnie od tego, czy korzystają z urządzenia mobilnego, tabletu czy laptopa, przy czym wszystko płynnie przechodzi z jednej platformy na drugą."

Van Druenen, który jest członkiem Xerox Premier Partners Global Network zrzeszającej wiodących dostawców usług druku oraz prezesem XMPie Users Group, opisał następnie, w jaki sposób Jubels osiąga ten cel w dwóch kampaniach, które są typowe dla transformacji, jaką firma przeszła od dostawcy usług druku do odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa zajmującego się marketingiem omni-channel.

Obejście GDPR

Mooze, holenderska firma zajmująca się projektowaniem i drukowaniem online, szukała pomocy w przyciągnięciu większej liczby klientów z branży profesjonalnego projektowania do swoich usług drukowania online. Część wyzwania: nowe europejskie przepisy GDPR (General Data Protection Regulation) zabraniają wysyłania do potencjalnych klientów wiadomości e-mail, chyba że doradca ma już z nimi nawiązane relacje.

W związku z tym Jubels opracował bezpośrednią kampanię pocztową skierowaną do 7500 projektantów i kierującą ich na osobistą stronę docelową z ofertą 100 darmowych wizytówek wykonanych na podstawie projektów odbiorców. Przetestowano trzy egzotyczne materiały mailingowe, w tym trójwymiarową kostkę popup, a najlepszy z nich posłużył do wygenerowania silnego współczynnika konwersji na poziomie 10 procent.

Kampania okazała się tak udana, że Mooze przeprowadziła ją już trzykrotnie z równie znakomitymi wynikami. Van Druenen powiedział, że za ten sukces odpowiadają dwie rzeczy. "Oczywiście jedną z nich są darmowe wizytówki. Zawsze miło jest dostać prezent" - powiedział. "Ale również ludzie uwielbiają to, że wprowadzenie ich osobistego kodu na stronie docelowej powoduje wypełnienie formularza ich danymi osobowymi, więc nie muszą wprowadzać ich ponownie. Jest to bardzo płynne doświadczenie, które można łatwo zautomatyzować za pomocą oprogramowania XMPie."

Tworzenie "zautomatyzowanej maszyny marketingowej

Dla prawników zajmujących się ochroną znaków towarowych Knijff / Onel, Jubels opracował coś, co Van Druenen nazywa "automatyczną maszyną marketingową", aby pomóc Knijff / Onel znaleźć nowe sposoby komunikacji z klientami w celu zwiększenia świadomości wszystkich swoich usług. Strategia: oprzeć się na wyróżniających atutach firmy, jakimi są regularne kontakty z klientami i dobra znajomość istotnych wydarzeń w branży.

Firma Jubels opracowała spersonalizowaną kampanię obejmującą siedem podstawowych punktów kontaktu, realizowaną w ciągu kilku tygodni i oferującą bezpłatny, spersonalizowany przewodnik po ochronie marki. Złożona realizacja łączyła reklamę bezpośrednią z wiadomościami e-mail, spersonalizowaną stroną internetową i rozmowami telefonicznymi, z których większość była uruchamiana automatycznie, częściowo na podstawie reakcji odbiorców. XMPie Circle (zwycięzca nagrody 2018 InterTech Technology Award) nie tylko uprościł opracowanie i zaprogramowanie kampanii, ale także jej demonstrację dzięki ekranom internetowym Circle, ułatwiającym wizualizację wielu etapów procesu i sytuacji awaryjnych programu.

Firma Jubels podpisała umowę na prowadzenie kampanii co dwa tygodnie przez dwa lata, z innowacyjną formą wynagrodzenia: opłata ryczałtowa za opracowanie rozwiązania i kolejne płatności w stałej wysokości za każdego pozyskanego nowego klienta. Ten podobny do renty strumień zapewnia stałe przychody dla Jubels, a wyniki cieszą również Knijff / Onel - od 40 do 60 nowych klientów co dwa tygodnie, w sumie 431 w ciągu pierwszych 32 tygodni. Co równie ważne, Knijff / Onel prowadzi wartościowe rozmowy ze swoimi klientami.

"Chodzi o to, jak obsługujesz potrzeby komunikacyjne swoich klientów" - powiedział Van Druenen. "A jeśli pokażesz im prawdziwe korzyści z tego płynące, wtedy rozmowa o cenach nie ma sensu. Wiedzą, że profesjonalne usługi kosztują i że jeśli zostaną dobrze wykonane, przyniosą zyski wszystkim. I to jest właśnie klucz. Jest to świetny sposób dla dostawców usług poligraficznych na wyjście z biznesu towarowego."

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o wielu ofertach XMPie, które mogą pomóc przenieść Twój kolejny projekt na zupełnie nowy poziom.