single

6-Metryka, na której naprawdę zależy Twojemu szefowi

Raportowanie metryk jest najczęściej uważane za najważniejsze zadanie wykonywane przez dział marketingu. Często marketerzy są pochłonięci tak dużą liczbą metryk, że trudno jest im określić, co jest ważne i publicznie dostępne, a co powinno być przechowywane i monitorowane w celu stworzenia większej opowieści. W końcu raporty metryczne opowiadają pewną wersję historii działań marketingowych. Ta historia, w zależności od tego, czy jest dobra czy zła, może decydować o budżecie miesięcznym, kwartalnym lub rocznym. Bez presji!


Powtarzające się pytanie, które przychodzi mi do głowy: na jakich metrykach zależy mojemu szefowi? Dobre pytanie. 73% kadry zarządzającej nie wierzy, że marketerzy koncentrują się na wystarczających wynikach, aby rzeczywiście zwiększać popyt klientów. Czy to prawda? To się okaże na następnym spotkaniu poświęconym ocenie kampanii marketingowej. Ogólnie rzecz biorąc, kadra zarządzająca jest zainteresowana wynikami: w jaki sposób wydatki na kampanie marketingowe i działania marketingowe wpłynęły na ogólny wynik finansowy. Twoje raporty powinny koncentrować się na 6 kluczowych wskaźnikach:

  1. Koszty pozyskania klienta (CAC)
  2. Udział marketingu w kosztach pozyskania klienta
  3. Stosunek wartości całego życia klienta do CAC (LTV: CAC)
  4. Czas do zwrotu CAC
  5. Klient pozyskany z marketingu %
  6. Marketingowy wpływ na klienta %

Organizacja wszystkich danych raportowych może być zniechęcająca i przytłaczająca. Ten przewodnik pokaże Ci, jak się zorganizować i zrobić wrażenie na następnym spotkaniu. Gdy dane sprawozdawcze zostaną uporządkowane w ten sposób, uzyskasz jasny obraz tego, w jaki sposób Twoje działania doprowadziły do pozyskania nowych klientów, obniżenia kosztów pozyskania klienta i/lub zwiększenia jego wartości w całym okresie życia.

Pobierz przewodnik i zacznij pokazywać 6 wskaźników, na których naprawdę zależy Twojemu szefowi już teraz!