single

11 spostrzeżeń, które pomogą Ci rozpocząć targi

Wyobraź sobie to: Wcześnie zarezerwowałeś stoisko, starając się wylądować na najpopularniejszych targach, a teraz masz cztery dni, aby sprawić, by Twoja inwestycja się opłaciła. Czy jesteś gotowy do działania, czy... zamarłeś ze strachu?

Targi branżowe o wysokiej renomie nie są tanie. Po uwzględnieniu kosztów podróży, zakwaterowania, diet dla pracowników, materiałów na stoisko wystawiennicze, sprzętu, narzędzi demonstracyjnych, markowych upominków i oznakowania (nie wspominając o kosztach stoiska, opłat rejestracyjnych, imprez, wydarzeń, elektryczności, opcjonalnego dywanu, mebli i innych), liczby mogą stać się tak czerwone, jak - no cóż - Twoja twarz podczas porannej poniedziałkowej analizy budżetu!

1. Planuj, planuj, planuj

W przeciwnym razie będziesz patrzył przez trzy stoiska w dół na swoich super przygotowanych, eleganckich, zrelaksowanych i pewnych siebie rówieśników, którzy cieszą się z ruchu i powracających leadów. Oni będą pilnie śledzić swoje wiadra leadów i śmiać się do rozpuku - podczas gdy Ty będziesz stać i rozglądać się, pytając obcych ludzi, czy nie jest już za późno na zakup energii elektrycznej.

Powiązane - Przewodnik ROI: Wystawianie się na targach

2. Dotrzymuj terminów

Po zarezerwowaniu stoiska powinieneś otrzymać zestaw dla wystawcy, w którym określone są terminy płatności, dostaw, dodatków i zgłoszeń. Przeczytaj je. Podręcznik jest zawsze bardzo nudny, a czcionka jest zazwyczaj zbyt mała. Wpisz te terminy do swojego kalendarza i podkreśl je.

3. Bądź swoją docelową publicznością

Rezerwując stoisko, wyobraź sobie podróż potencjalnego klienta, od momentu wejścia na targi do ich opuszczenia. Czy jest to zgodne z Twoją marką? Czy rozmiar jest odpowiedni? Czy masz dostęp do prądu? Rozegraj ten scenariusz w głowie (jeszcze lepiej odegraj go z kolegą) i ustal, jakie elementy wyposażenia i oznakowania będą odpowiedzią na wyzwanie kupującego i co sprawi, że naprawdę zapadnie w pamięć.

4. Dawaj dobre gratisy

Nic tak nie mówi "przyjdź na moje stoisko" jak darmowe rzeczy. Uczestnicy targów uwielbiają zaopatrywać się w fajne przedmioty, które mogą zabrać ze sobą na biurko lub dać swoim dzieciom. Ponownie, zastanów się nad swoją grupą docelową. Jak wygląda ich dzień? Sprzedawcy z branży farmaceutycznej, który przez cały dzień jeździ samochodem, przyda się samochodowa ładowarka do telefonu. Lekarz może preferować silikonową smycz z uchwytem na telefon. Albo kapryśny różowy długopis z główką mopa i czyścikiem do ekranu. Daj sobie przynajmniej miesiąc czasu, aby rzeczy znalazły się tam, gdzie chcesz i były idealne.

5. Używaj dynamicznych broszur

Zamiast używać starych, ogólnych broszur, stwórz świeże, dostosowane do potrzeb uczestników. Zwłaszcza jeśli planujesz zwabić dodatkowy ruch świetną ofertą, np.: "Pierwsze 50 osób otrzyma 50% zniżki" lub "Zarezerwuj przed [data], a otrzymasz 15% zniżki". Niezależnie od tego, drukowane ulotki muszą być świeże i skuteczne.

6. Twórz filmy wideo

Mówiąc najprościej, filmy przyciągają wzrok i przyciągają tłumy - dodatkowo, dzięki nim nie musisz w kółko tłumaczyć tej samej rzeczy. Upewnij się, że filmy zostały stworzone przez profesjonalistów, a nie przez osoby, które chcą się tym zająć w firmie; niewielki dodatkowy koszt jest wart swojej ceny. Ponadto zabierz ze sobą nagrane filmy - sieć Wi-Fi w zatłoczonych miejscach konferencji jest często zawodna. Jeśli musisz zamieścić łącze do swojej strony internetowej, upewnij się wcześniej, że będziesz mieć dostęp do Internetu. I testuj, testuj, testuj! Upewnij się, że wszystko działa i że masz przygotowane odpowiednie kable i złącza.

7. Lista uczestników pokazu

Zdobądź listę uczestników. Zamiast się modlić, podziel ją na osoby, które znasz i których nie znasz. Następnie, spośród osób, których nie znasz, wyeliminuj te, które nie są potencjalnymi kandydatami (studenci, konkurencja, granice geograficzne itp.). Skontaktuj się ze znanymi uczestnikami, wysyłając im zaproszenia na kolację, a pozostałym - wiadomości typu "poznaj ich", i oczywiście przyciągnij ich wszystkich do swojego stoiska, stosując "specjalne" zachęty. Jeśli organizatorzy targów nie udostępniają listy, znajdź hashtag konferencji i śledź go na Twitterze. Stamtąd spróbuj zidentyfikować potencjalnych klientów wybierających się na targi i prześlij im podobną wiadomość na Twitterze.

8. Drumbeat Social Media

Mówiąc o śledzeniu hashtagu, umieść post na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn i innych portalach, które będą/będą na tych targach. Hej - udział w targach jest ekscytujący; ludzie uwielbiają szum, więc spraw, aby Twoje stoisko stało się częścią rozmowy. "Polub" organizatorów targów i śledź, co publikują i kto komentuje.

9. Ściągnij aplikację konferencyjną

Nawet jeśli aplikacje nie są Twoim ulubionym zajęciem, pobierz tę jedną i naucz się jej sztuczek i funkcji z wyprzedzeniem. Zazwyczaj zawierają one mapy wystawców, harmonogramy, a czasem nazwiska i dane kontaktowe uczestników. Jeśli masz szczęście, może być dostępna funkcja czatu, dzięki której możesz połączyć się z uczestnikami z poziomu aplikacji. Zapoznaj się z aplikacją i sposobem jej działania. Jeśli uczestnicy będą zdezorientowani, będzie to świetny początek rozmowy!

10. Rezerwacja spotkań towarzyskich z wyprzedzeniem

Zarezerwuj wcześniej pobliskie restauracje i zaproś najważniejszych klientów lub potencjalnych klientów na miły wieczór w miłej atmosferze. Doskonałym pomysłem jest podzielenie się opłatą z wystawcą niebędącym konkurentem i zaproszenie większej liczby gości (którzy również mogą potrzebować pomocy Twojej organizacji).

11. Wcześnie pomyśl o zbieraniu leadów

Czy Twoje targi umożliwiają cyfrowe skanowanie danych kontaktowych osób, które do nich podchodzą?

Jeśli nie, nie polegaj na tradycyjnym tańcu "twoja kartka - moja kartka". Przygotuj stanowisko do losowania - dobre - z fantastyczną nagrodą, np. iPadem, i przeprowadź losowanie na żywo. To sprawia, że ludzie wracają, a także przyciąga tłumy. Jeśli możesz zaoferować tylko zniżkę lub coś mniejszego, pamiętaj, aby później poinformować wszystkich, którzy wzięli udział w losowaniu, o tym, co się stało.

Podsumowanie

Rozwiąż ich problemy, a będą chcieli skorzystać z Twojej oferty i zapytają o szczegóły. Podczas pokazu pamiętaj, aby wystawić na widok publiczny swoich najgrzeczniejszych i najcieplejszych ludzi, dużo się uśmiechać i nauczyć się skryptów, które naprawdę pomogą potencjalnym klientom w ich problemach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami w Ironmark, aby uzyskać spersonalizowane rozwiązania w zakresie targów, które spełnią Twoje potrzeby.