Co jest pierwsze: Design czy Copy?
Design i copy to dwa filary, które tworzą cały wysokiej jakości, spójny marketing i jak przysłowiowe yin i yang świata marketingu, nie można mieć jednego bez drugiego.
Jednak to niesie pytanie, które przychodzi najpierw i dlaczego? Podobnie jak kura i jajko, to prawie niemożliwe, aby zdecydować, co jest pierwsze i jak jeden proces może być ważniejsze, aby rozpocząć. Spróbujmy złamać się w tej odwiecznej tajemnicy.
1. Projekty
2. Kopiowanie
3. Jak zbalansować
Proces tworzenia projektów
Podczas tworzenia projektu chodzi o to, aby osiągnąć swój cel w jak najbardziej atrakcyjny wizualnie sposób. Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie wizytówek, broszur, ulotek, czy nawet stron internetowych, projekt jest tym, co w pierwszej kolejności przyciąga wzrok konsumenta.
Powiązane: Stwórz swoje własne wizytówki - 5 prostych kroków
Wiele firm ma tendencję do rozpoczynania od elementów projektu, a następnie skupiania się na kopii po fakcie. Chociaż może się to wydawać dobrym podejściem, projekt i kopia muszą współpracować, aby tożsamość Twojej marki była spójna, atrakcyjna i łatwa do przyswojenia.
Chociaż musisz zacząć od jednego, zawsze należy zachować równowagę. Jeśli twój projekt zajmuje 60 procent twojego czasu i wysiłku, twoja kopia z pewnością będzie odzwierciedlać tylko 40 procent, co nigdy nie jest idealne.
Podobnie, jeśli twój dział marketingu jest podzielony między kopię i projekt, bez żadnego połączenia między nimi, możesz myśleć, że 100 procent jest poświęcone obu stronom, ale to zwykle jest fałszywe. Ponieważ wizja nie jest taka sama po obu stronach, prawdopodobnie skończysz z produktem kopiowania, który jest znacznie inny niż produkt projektowania.
W rezultacie, może warto spróbować zminimalizować ilość zaangażowanych osób. Słyszałeś kiedyś powiedzenie "zbyt wielu kucharzy w kuchni?". To samo można powiedzieć o procesie kopiowania i projektowania. Ograniczenie ilości osób zaangażowanych w proces pozwoli na lepsze zrozumienie wizji. Jednak tego samego nie można powiedzieć o jednoosobowych marketerach. Czasami, tylko mając jeden zestaw oczu w tym procesie może mieć odwrotny efekt, ponieważ stracisz zaletę bycia w stanie mieć różne perspektywy. Równowaga musi być osiągnięta między projektowaniem i kopiowaniem w zależności od aktualnych możliwości. Jeśli odpowiedni zespół nie zostanie zebrany, będzie to odczuwalne w realizacji projektu i kopii.
Jeśli zdecydujesz się skupić najpierw na projektowaniu, proces tworzenia projektów musi być również skorelowany z procesem tworzenia kopii. Jak omówiliśmy w naszym artykule What Your Graphic Designers Need to Hit the Mark, "Twoja treść nie musi być ostateczna na pierwszym spotkaniu [z projektantami], ale powinieneś zacząć od inwentaryzacji. Zidentyfikuj to, co jest dostępne i określ, co musi zostać stworzone lub nabyte, aby wesprzeć projekt. Pomyśl o tym jak o gotowaniu: jeśli zamierzasz przygotować wspaniały posiłek, potrzebujesz wszystkich składników."
Najlepszym sposobem na tworzenie projektów jest rozpoczęcie od posiadania podstawowego pomysłu na to, jak będzie wyglądał zarówno projekt, jak i kopia, biorąc pod uwagę tożsamość marki, a następnie skupiając się na najnowszych trendach w projektowaniu, które pasują do Twojej marki, aby sformułować najlepsze fundamenty, na których można zbudować kopię.
Powiązane: Jak napisać brief kreatywny, który pokocha projektant
Proces tworzenia tekstu
Podobnie jak w przypadku projektowania, w tworzeniu tekstu chodzi o to, aby przekazać wiadomość w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Chociaż projektowanie skupia się bardziej na obrazie, kopia skupia się na odwołaniu się do wrażliwości, zainteresowań i ogólnej osobowości konsumenta.
Jednak, ponieważ projekt ma tendencję do być pierwszą rzeczą, którą ludzie zauważają podczas przewijania strony internetowej, patrząc na konto w mediach społecznościowych, lub idąc ulicą, ważne jest, aby wziąć pod uwagę projekt podczas tworzenia kopii, jak również.
Twój projekt powinien funkcjonować jako platforma dla Twojej treści, aby stać na. Ze słabą platformą, twoje słowa są pewne, aby zawalić się na siebie. Gdy projekt jest tam, gdzie chcesz, musisz zacząć skupiać się na swojej kopii i ogólny układ kopii. Oba te elementy są niezwykle istotne w procesie tworzenia wysokiej jakości tekstu.
Według 99Designs, "Świetny projekt może sprawić, że strona będzie wyglądać dobrze, ale jeśli użytkownicy nie czytają twoich treści, to możesz zmierzać w kierunku marketingowego wraku statku. Tak samo jest z twoimi treściami pisanymi. Bez wizualizacji i dobrego projektu, twoja kopia pozostaje niekompletna... Wszystko polega na znalezieniu tego słodkiego miejsca. Utrzymuj go w czystości, utrzymuj go w czystości, utrzymuj go w czytelności".
Znajdując ten słodki punkt, musisz upewnić się, że twój ogólny produkt jest spójny, twoja kopia pasuje do wyglądu projektu i możesz pokazać go komuś niezaangażowanemu w proces i skutecznie przykuć jego uwagę.
Dodatkowo, ważne jest, aby pamiętać, że twoja kopia odgrywa ogromną rolę w generowaniu obecności online. Jeśli projekt Twojej strony jest skomplikowany i dobrze przemyślany, musisz upewnić się, że ton treści pasuje do ogólnego projektu. Użytkownicy łatwo zidentyfikują źle napisaną treść i przeniosą się na inną stronę. Jeśli Google zauważy ten trend, Twoje pozycje w rankingu mogą potencjalnie spaść z czasem. W związku z tym, konieczne jest pisanie wciągających i pouczających treści, które pasują do ogólnego klimatu Twojej strony internetowej.
Related Post: Projektowanie graficzne a sztuka
Obosieczny miecz projektowania i kopiowania - i jak go zrównoważyć
Mając oba procesy w pełni rozwinięte, pozostaje pytanie, co jest pierwsze? Odpowiedź brzmi: żaden. Pomyśl o projekcie i kopii jako o mieczu obosiecznym. Jeśli skupisz swoje wysiłki na jednym, drugi będzie słabszy.
To właśnie tutaj znalezienie tej równowagi jest kluczowe. Poprzez idealne wyważenie obu krawędzi, można stworzyć strategię marketingową i tożsamość marki, która łączy się z docelową demografią bez porażki.
Aby to zrobić skutecznie, trzeba połączyć swoje kopiowanie i działy projektowe, i mieć je pracować obok siebie, aby wymyślić spójne pomysły przed wykonaniem czegokolwiek. Musisz także być w stanie zobaczyć tożsamość marki w każdym kawałku, który wystawiasz, być w stanie zrozumieć swoją kopię i być przyciągnięty do swojej kopii i projektu bez żalu.
W końcu, tak jak w przypadku wszystkiego w marketingu i biznesie, kluczem jest zawsze przyciąganie docelowych odbiorców w najlepszy możliwy sposób. Łącząc swoją kopię i projekt razem, aby stworzyć jeden spójny i przekonujący produkt, na pewno to zrobisz.
Jeśli uważasz, że zmagasz się z wyważeniem zarówno projektu, jak i kopii dla swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o tym, co możemy zrobić dla Twoich potrzeb marketingowych!