single

Dziewięć kroków do stworzenia kultury pilności

W pierwszej części tej serii omówiliśmy najnowszy raport IdeaAlliance na temat stanu branży. W raporcie tym wiodące firmy odnotowały wzrost rentowności. Kiedy zapytano je, jak osiągnęły te godne pozazdroszczenia wyniki, jako jeden z powodów podano pilność i dyscyplinę. W części drugiej skupimy się na poczuciu pilności, zidentyfikujemy trzy rodzaje pilności i zaproponujemy Dziewięcioetapowy Proces budowania kultury pilności. Istnieją badania, które koncentrują się na znaczeniu poczucia pilności lub tego, co Gallup opisał jako "aktywne zaangażowanie w wykonywanie dobrej pracy". W raporcie Gallupa z 2013 roku State of the American Workplace Report, pracownicy zostali podzieleni na trzy typy: Engaged (zaangażowani), Not Engaged (niezaangażowani), Actively Disengaged (aktywnie niezaangażowani). 30% Zaangażowanych Pracowników - którzy pracują z pasją i czują głęboki związek ze swoją firmą. To oni napędzają innowacje i posuwają organizację do przodu. 50% Niezaangażowanych Pracowników - są w zasadzie "wypisani". Lunatykują w ciągu dnia pracy, poświęcając jej czas, ale nie energię czy pasję. 20% Aktywnie Niezaangażowanych Pracowników - którzy nie tylko są niezadowoleni z pracy, ale także starają się okazywać swoje niezadowolenie, a nawet podważać osiągnięcia zaangażowanych współpracowników. W sumie 70% pracowników jest albo niezaangażowanych, albo niezaangażowanych. Oznacza to, że 70% z nich albo nie pracuje z poczuciem pilnej potrzeby, albo okazuje swoje niezadowolenie w sposób przynoszący efekt przeciwny do zamierzonego, mając nadzieję na negatywny wpływ na innych. Motywowanie poczucia pilności John P. Kotter w swojej książce "A Sense of Urgency" ("Poczucie pilności") zagłębia się w wymagania, jakie często stawia się przedsiębiorcom odnoszącym sukcesy na tym pierwszym etapie. Uważa on, że zwiększenie poczucia pilności jest najtrudniejszym z kroków niezbędnych do skutecznej zmiany. Poniżej przedstawiamy 9 kroków do stworzenia kultury pilności. 1. Stwórz wizję. Spotkaj się z zespołem zarządzającym, podziel się swoimi obawami i przedyskutuj, jak stworzyć większe poczucie pilności. 2.Zaangażuj się. Porozmawiaj indywidualnie z pracownikami i poproś ich o wkład i pomysły, jak stworzyć kulturę poczucia pilności. 3. Infrastruktura. Stwórz infrastrukturę, która wspiera harmonogramy i terminy. Czy masz narzędzia, które pomogą monitorować terminy i ostrzegać pracowników, gdy się spóźniają? 4. Język. Stwórz język, który koncentruje się na monitorowaniu harmonogramów i terminów. 5. Modeluj zachowanie. Zaczynaj każdy dzień od pilnego zachowania. Jeśli Twój dzień zaczyna się od spotkania produkcyjnego, użyj języka i narzędzi, aby pokazać, jak należy postępować. 6. Przekazuj informacje. W ciągu całego dnia konsekwentnie komunikuj pilność. 7. Wzmocnienie. Wzmacniaj kulturę poprzez dzielenie się artykułami, seminaria internetowe i uczestnictwo w pokazach, które wspierają nową kulturę. 8. Podkreślaj zasadę Win - Win. Unikaj wskazywania palcem i podkreślaj, że bierzesz cytryny i tworzysz lemoniadę. 9. Wypędzaj prokrastynację i prokrastynatorów. Naucz się rozpoznawać oznaki prokrastynacji, modeluj zachowanie, aby wypędzić ją z firmy i radzić sobie z pilnymi zabójcami.