
Sprzedaż druku na rynku wtórnym
Kiedy myślimy o sprzedaży druku nietransakcyjnego, myślimy o wykorzystaniu go do generowania leadów i sprzedaży bezpośredniej. Ale co z rynkiem wtórnym? Czy jest to przeoczona możliwość, którą drukarnie powinny wykorzystać w sprzedaży? Jednym z głównych tematów poruszanych przez marketerów jest podróż klienta. Podróż ta wykracza (lub powinna wykraczać) poza sprzedaż i obejmuje doświadczenia posprzedażowe, takie jak instalacja produktu, serwis i naprawa. Jeśli klient ma dobre doświadczenia przez cały ten czas, podróż ta może prowadzić do powtórnych zakupów od tego klienta i, miejmy nadzieję, do tego, że klient stanie się ambasadorem produktu lub marki wśród swoich przyjaciół i rodziny. W tym zakresie marketing może uczyć się od sportów piłkarskich, takich jak tenis, golf czy lacrosse. Aby uzyskać jak najwięcej z Twoich wysiłków, musisz podążać za nimi. W świecie, w którym rynek wtórny jest niedoceniany, może to być główny wyróżnik dla firm, które traktują go poważnie. Ty też możesz pomóc.
Niedawno organizacja CMO Council opublikowała raport zatytułowany "Elevate What Consumers Appreciate: Increase Brand Attraction by Upgrading Ownership Satisfaction". Raport ten zawierał kilka fascynujących statystyk:
- 60% konsumentów ocenia doświadczenia po zakupie jako niezadowalające.
56% konsumentów jest rozczarowanych obsługą, jaką otrzymują od sprzedawców detalicznych i witryn e-commerce.
Tylko 17% konsumentów uważa, że marki dbają o to, co dzieje się po dokonaniu zakupu.
Jak więc możesz pomóc swoim klientom poprawić ich doświadczenia związane z rynkiem wtórnym? Pomyśl o różnych aspektach tego doświadczenia i o tym, gdzie druk lub inne narzędzia marketingowe, które oferujesz, mogą pomóc je poprawić. Rozważmy następujące typowe kwestie związane z rynkiem wtórnym:
- Pomoc techniczna lub pomoc w instalacji
Naprawa i konserwacja
Instrukcje i szkolenia dla użytkowników
Rozpatrywanie roszczeń gwarancyjnych
Zwroty produktów.
Jak można wykorzystać lepszą, bardziej przejrzystą komunikację, lepsze oznakowanie, oznakowanie w sklepie i inne narzędzia komunikacji (w tym wideo), aby poprawić te doświadczenia? Na przykład, co by się stało, gdyby Twoi klienci dodali kody QR do swoich etykiet, które prowadziłyby do filmów szkoleniowych lub automatycznie uruchamiały numer pomocy technicznej 800? AR na opakowaniach, które pokazują, jak zainstalować lub zmontować produkt? Magnesy na lodówkę z numerami telefonów pomocy technicznej wewnątrz opakowania?
Ale opieka posprzedażowa nie jest przeznaczona tylko dla klientów, którzy mają problemy. Co powiesz na zachęcanie do wysyłania kolejnych e-maili lub wiadomości tekstowych tylko po to, aby sprawdzić, jak klientom podoba się produkt? Aby zobaczyć, czy potrzebują pomocy lub jeśli mają pytania? Klienci zauważają, kiedy firmy podejmują działania następcze i (jak pokazują dane) z pewnością zauważają, kiedy tego nie robią. Co powiesz na ankiety uzupełniające, drukowane lub wysyłane pocztą elektroniczną, w których pytasz o produkt, obsługę i ogólne wrażenia z zakupów?
To wszystko są obszary, w których oferowane przez Ciebie kanały komunikacji mogą odegrać kluczową rolę w doświadczeniach konsumentów z rynkiem wtórnym. Według badania CMO Council, 55% producentów i 71% sprzedawców detalicznych dostrzega w rynku wtórnym potencjał w zakresie relacji z klientem przez cały okres jego życia i przychodów. Jednak tylko 19% producentów osiąga więcej niż 10% swoich przychodów z usług posprzedażnych. W przypadku detalistów jest to tylko 65%. To wiele straconych szans.
Istnieją możliwości dla Twoich klientów, a także dla Ciebie. Czy rynek wtórny klienta jest uwzględniony w Twoim planie marketingowym?