single

Employee Picks: 9 najlepszych kampanii marketingowych 2021 r.

W 2021 roku widzieliśmy sporo świetnych kampanii marketingowych. Takie, które sprawiły, że śmialiśmy się, płakaliśmy i czuliśmy wszystkie emocje pomiędzy. Od LEGOs do Progressive Insurance do Mercedes Benz, zespół marketingu cyfrowego Ironmark wybrał nasze ulubione kampanie z ostatniego roku, które naprawdę pozostawiły na nas ślad. Zostaw nam komentarz na temat swojej ulubionej kampanii poniżej!

Mercedes-Benz "The Valet Guys"

"Mercedes-Benz nie tylko wyznacza standardy w luksusowej motoryzacji, ale również w kampaniach marketingowych, które przyciągają uwagę i zapadają w pamięć. Aby zaprezentować swój nowy model Klasy S z możliwością samodzielnej jazdy (odsuńcie się od Tesli), Mercedes postanowił odbyć podróż w dół uliczki pamięci, powracając do swoich starszych modeli Klasy S, wykorzystując perspektywę kierowców z obsługi. Zatytułowany "Valet Guys", Mercedes pokazuje swoje dziedzictwo, wykorzystując perspektywę kierowców, którzy na pewno wiedzą, jak wziąć samochód na szybką jazdę. W konfrontacji z samochodem, który potrafi sam zaparkować, pracownicy portierni zamarli, nazywając nową Klasę S "sci-fi". Mercedes bezbłędnie oddaje swoimi reakcjami to, jak daleko zaszła ich inżynieria."

https://www.youtube.com/watch?v=D2fTdLO0WKA

Miguel Hernandez, specjalista ds. marketingu cyfrowego

Progressive Insurance "Dr Rick"

Firma Progressive Insurance po raz pierwszy przedstawiła Dr Ricka w 2020 roku, ALE apel i nacisk medialny naprawdę nabrały rozpędu w tym roku. Ta kampania reklamowa śledzi Dr Rick, jak pomaga millenialsom i Gen Xers uniknąć stania się ich rodzicami, gdy kupują (i ubezpieczają) swoje pierwsze domy. To takie mądre. Zachwycają międzypokoleniowych nabywców domów, rzucając zabawne światło punktowe na zimną prawdę o sobie. I Dr Rick jest mile przed innych firm ubezpieczeniowych odpowiedników znaków jak Liberty Mutual's LiMu Emu, State Farm's Jake, a także, Progressive's własne Flo. Reklamy Dr Rick zawsze mnie kręcą, gdy tylko się pojawią!

https://youtu.be/PTs6UY1G9wM

Lynne Kingsley, wiceprezes ds. marketingu i usług strategicznych

Traeger Grills - "Where There's Smoke There's Fire sponsorowany segment w Fantasy Footballers Podcast".

Tak bardzo, jak niektórzy ludzie mogą nie lubić tego słuchać, dni shoving reklamy w twarz ludzi jest OVER. Między blokerów reklam, konkurencyjne ekrany podczas przerw handlowych, reklama ślepota na stronach internetowych, i innych czynników, reklama musi konkurować o uwagę użytkownika jak nigdy dotąd. Jednym ze sposobów, w jaki firmy zwalczają to jest z reklam sponsorowanych w treści, jak reklama czytanie długoformatowych twórców wideo Youtube i reklamy w podcastach. Niestety, z wygodnych funkcji 10 sekund pominąć w tych platformach, to jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, aby pominąć prawo na tych, wiele do konsternacji reklamodawców.

Wprowadź Traeger Grills, firma, która aż do napotkania tego segmentu nigdy nie słyszałem o wcześniej. Pracowali z fantasy piłka nożna-centric podcast, trafnie nazwany Fantasy Footballers Podcast, aby mieć je uruchomić segment o nazwie "Gdzie jest dym, jest ogień". Segment poświęcony jest analizie nowych trendów u graczy NFL, aby określić, czy szczególnie dobry występ był scenariuszem one-and-done (dym), czy też wskazuje na zwiększoną wartość w przyszłości (ogień).

Teraz łączenie piłkarzy i grilli opalanych granulatem może brzmieć jak naciąganie na papierze... ale to, co ten segment zrobił lepiej niż jakikolwiek inny trend marketingowy, który widziałem w 2021 roku, to zapewnienie wartości. Nie jestem zmuszany do słuchania marketingowego spielu na temat korzyści z tych grilli przez 1-2 minuty, wręcz przeciwnie - poza krótkim 15-sekundowym intro na temat firmy na zakończenie segmentu, grille są ledwo mówione. Ale tutaj jestem pamiętając nieznanej marki z łatwością ze względu na powtarzanie tego cennego segmentu treści, które chcę wiedzieć i słuchać.

Jasne, segment rynku, który słucha podcastu jest prawdopodobnie cenny dla firmy BBQ grill, ale myślę, że to oznacza trend, który inne firmy powinny objąć: nie dostać się na drodze tego, co ludzie chcą konsumować z produktu / usługi, a raczej zintegrować go i BE co ludzie chcą konsumować."

Możesz posłuchać jednego z odcinków tutaj: https://www.thefantasyfootballers.com/episodes/mid-round-madness-camp-hype-bear-toes/

Tom Owens, Digital Marketing Account Manager

GM Super Bowl Ad

Jedną z najlepszych kampanii marketingowych 2021 roku była zdecydowanie reklama GM Super Bowl z udziałem Willa Ferrella, w której twierdzi on, że Ameryka dąży do prześcignięcia Norwegii pod względem największej liczby sprzedanych pojazdów elektrycznych. Ale równie genialny był Uniwersytet Norweski, który wykorzystał okazję do zdobycia ekspozycji i zaangażowania dzięki swojej odpowiedzi wideo na reklamę. Jestem wielkim fanem marketingu szybkiego reagowania. Norwegia nie miała tak dużego budżetu i czasu, jaki miał GM, ale kawałek zadziałał, ponieważ był na czasie i utrzymywał ich w rozmowie. Marketing i reklama nie zawsze musi być głównym produkcji ... sukces można znaleźć tylko będąc w rozmowie, gdy pojawia się doskonała okazja.

Reklama GM / Will Ferrell: https://www.youtube.com/watch?v=mdsPvbSpB2Y

Odpowiedź Norwegii: https://www.youtube.com/watch?v=Mi3JQa1ynDw

Chris McCready, Digital Marketing Account Director

LEGO

Jako dziecko uwielbiałem klocki LEGO. I chociaż marka LEGO jest dziś wszędzie, w tym w filmach, telewizji i grach wideo, ich głównym celem są nadal same klocki. W 2021 r. firma wprowadziła w swoim sklepie w Nowym Jorku koncepcję zwaną "retailtainment", która przywraca uwagę na klocki. W czasach, gdy wiele osób jest zaniepokojonych problemami, z jakimi borykają się ceglane i stacjonarne przestrzenie handlowe, LEGO wprowadziło innowacyjną, nową koncepcję, która nie wciska ludziom produktów, ale angażuje ich, sprawiając, że warto doświadczyć tego osobiście. Ludzie przychodzą do sklepu, bawią się i angażują w markę, a nie tylko przeglądają, aby kupić. Może to stanowić wskazówkę dla innych sprzedawców, którzy chcą ponownie przyciągnąć ludzi do przestrzeni fizycznych i może być pierwszym krokiem do tego, jak będzie wyglądał handel detaliczny w przyszłości.

https://www.lego.com/en-us/aboutus/news/2021/june/new-nyc-flagship-store

Reid Broendel, Digital Marketing Specialist

Spotify Wrapped

Bez wątpienia moją ulubioną kampanią marketingową jest Spotify Wrapped. Każdego roku Spotify tworzy spersonalizowany raport z historii słuchania i formatuje informacje (takie jak najczęściej odtwarzane utwory) w świąteczne grafiki. Następnie zachęca użytkowników do dzielenia się swoimi Spotify Wrapped w mediach społecznościowych. Dodatkowo, Spotify bierze kluczowe punkty danych z historii słuchania całej platformy i zamienia je w reklamy. Mój osobisty faworyt to "Dear person who played "Sorry" 42 times on Valentine's Day, what did you do?". Ostatecznie, Spotify Wrapped to inteligentna kampania marketingowa. Spotify wykorzystuje relacje z użytkownikami i centra osobistych doświadczeń - dwie strategie, które konsekwentnie osiągają dobre wyniki - co skutkuje kampanią świadomości marki na całym świecie.

https://metia.com/blog/spotify-wrapped-a-best-in-class-marketing-campaign/

Heather Pruitt, Digital Marketing Specialist

Kampania Guinness Welcome Back

Moją ulubioną kampanią roku 2021 była kampania Guinnessa Welcome Back #LooksLikeGuinness.

Guinness zrobił swoją kampanię Welcome Back #LooksLikeGuinness wiosną 2021 roku. To była jedna z moich ulubionych kampanii marketingowych roku, ponieważ była tak prosta, a jednocześnie tak kreatywna. Ten krótki filmik wiąże się z ponurymi i samotnie wyglądającymi scenami w całej Irlandii, ale w centrum każdego ujęcia jest przedmiot, który przypomina kufel Guinnessa, a nawet tło, które wygląda jak słynne ściany Fabryki Guinnessa w Dublinie. Guinnessowi udało się skanalizować to, jak wszyscy czuli się po całym roku+ w zamknięciu i kończy wideo szczęśliwą grupą przyjaciół w pubie razem. Naprawdę podobał mi się ten filmik, ale to co sprawiło, że pokochałem tę kampanię to fakt, że Guinness wykorzystał ją jako część swojej inicjatywy Raising the Bar, która zobowiązała się do przekazania 42 milionów dolarów restauracjom i pubom w całej Wielkiej Brytanii.

https://www.thedrum.com/news/2021/05/13/ad-the-day-guinness-welcomes-us-all-back-the-pub-finally

Kate Harris, Digital Marketing Account Manager

Reebok "All Types of Love"

"Jedną z moich ulubionych kampanii w tym roku była kampania "All Types of Love" firmy Reebok. Kampania wystartowała podczas Pride Month i obejmowała wywiady wideo, nową linię modową markowych trampek oraz stronę docelową, na którą klienci mogli wejść i zanurzyć się w kampanii. Ta kampania działa, ponieważ łączy oszałamiające wizualizacje z integracyjnym przesłaniem i pokazuje firmę oddającą się swojej społeczności nabywców. Zwłaszcza w zeszłym roku wiele firm wiedziało, że muszą się wzmocnić, jeśli chodzi o różnorodność i integrację. Ta kampania pokazuje, że Reebok rozumie swoją pozycję i łączy wiele głosów, aby upewnić się, że firma robi to dobrze. Ta kampania jest skuteczna, długotrwała i angażująca. Naprawdę uwielbiam to, co tu zrobili".

https://www.reebok.com/us/blog/488850-celebrating-all-types-of-love

Matthew Menter, Senior Marketing Manager

Old Navy "Bod-Equality"

Moją ulubioną kampanią marketingową roku 2021 była kampania Bod-Equality firmy Old Navy z udziałem Aidy Bryant. Aidy Bryant jest nie tylko królową komedii, ale jest teraz twarzą marki, która dopuszcza WSZYSTKIE rozmiary. Piosenka, zabawny taniec oraz różne kształty i rozmiary ludzi pokazują, że wszyscy możemy robić zakupy w jednym miejscu - Old Navy. Reklama jest reklamą typu "feel good", która sprawia, że chcesz z nimi tańczyć. Ta reklama sprawiła, że natychmiast chciałam pójść do mojego lokalnego Old Navy i kupić parę stylowych dżinsów. Old Navy zawsze ma świetne reklamy i sprawia, że wszyscy czują się mile widziani dzięki tej doskonałej reklamie.

https://www.ispot.tv/ad/O4MR/old-navy-bodequality-featuring-aidy-bryant

Megan Ramey, kierownik ds. marketingu cyfrowego

Nie widziałeś swojej ulubionej kampanii marketingowej z 2021 roku powyżej? Upewnij się, że połączysz się z nami za pośrednictwem mediów społecznościowych lub zamieść komentarz poniżej. Chętnie dowiemy się, które kampanie marketingowe z 2021 roku wywarły na Tobie wpływ.